Maak een plantensteun zelf van staal / ijzer

Advies nodig over het aanleggen of ontwerpen van de tuin of het bouwen van een compostbak of een rozenboog? Dit is de plek om vragen te stellen, tips en ervaringen te delen
Plaats reactie
Doug

Maak een plantensteun zelf van staal / ijzer

Bericht door Doug » za 24 nov 2018, 12:55

Voor plantensteunen betaal je vaak belachelijk veel geld bij het tuincentrum. Toch zijn die plantensteunen heel erg handig! Ik maak plantensteunen daarom heel erg goedkoop zelf. Hiervoor gebruik ik ijzer of staal (staaf)) die ik buig op mijn werkbank tot een steun. Ik gebruik ongeveer 6-8 mm. Goedkoop en heel erg makkelijk te maken.

Zie de foto's hieronder. En het voordeel van het roestbruine? Het valt bijna niet op en is veel minder schadelijk dan de groen geverfde steunen uit het tuincentrum waarvan de verf na verloop van tijd loslaat!
How to make steel supports for perennials   gardenersworld com.png
Hoe
Pak de lengte die je nodig denkt te hebben voor de hoogte van de plantensteun.
How to make steel supports for perennials   gardenersworld com (1).png
Buig rond
Buig het ijzer rond. Dat kan met van alles, maar rond een ton of betonnen blok gaat het makkelijks.
How to make steel supports for perennials   gardenersworld com (2).png
Buig recht
Leg het rond gebogen ijzer nu op de grond, bij voorkeur tussen twee planken. Ga op die planken staan en buig de ijzers naar boven.
How to make steel supports for perennials   gardenersworld com (3).png
Resultaat
How to make steel supports for perennials   gardenersworld com (4).png
Het idee heb ik van gardenersworld en omdat ik er op dit moment zelf geen steunen meer moet maken wat screenshotjes. Zie ook de orginele bron en video https://www.gardenersworld.com/how-to/d ... erennials/
Forumbeheer vinden dit nuttig/leuk

AG1999
Reacties Reacties Avatar Topics

Re: Maak een plantensteun zelf van staal / ijzer

Bericht door AG1999 » za 12 jan 2019, 12:47

Mooi ontwerp Doug :thumbup: :thumbup:

Plaats reactie