gazon aanleggen

Stel hier uw vragen of deel uw tips en ervaring over alles wat met water te maken heeft in de tuin, van waterplanten tot fonteinen
Plaats reactie
DAE avatar
StijnVnh
Topics

gazon aanleggen

Bericht door StijnVnh » ma 25 feb 2019, 15:52

ik had een vraag omtrent een nieuw gazon aanleggen
ik en mijn vriendin verhuizen naar een huurwoning waar de tuin een ramp is. Er ligt een gazon maar er staat bijna geen gras meer in al kruid.
en vol met putten het is nergers vlak.
hoe pak ik dit best aan?

Ik dacht aan het volgende
eerst zoden verwijderen
omspitten tuin
en harken

maar kan ik na het omspitten alles egaal harken of zal dit moeilijk worden om een perfect egaal oppervlak te bekomen ?

Mvg
Stijn

Bit
Reacties Reacties Avatar Topics

Re: gazon aanleggen

Bericht door Bit » ma 25 feb 2019, 17:32

Nee, dat moet wel lukken hoor. Vers gespit, daarna gevlakt kun je Ăłf het een week of 2 laten rusten ( iets inklinken, regen etc ) en dan gaan leggen, Je kunt er ook voor kiezen de gespitte grond na het spitten plat te lopen ( voeten naast elkaar en zo het hele stuk door ) , daarna licht te harken, steentjes weg etc en de zoden te leggen. Daarna walsen ( huur een wals te vullen met water voor 15,- per dag )

Na zoden leggen héél veel water geven ( sproeier er op zetten en uren laten sproeien ) er moeten plassen staan op het gras.

Daarna niet belopen en eens in de 3 dagen sproeien, maar wat minder in hoeveelheden. Na 14 dagen niet meer sproeien, na 3 weken kun je maaien.

Plaats reactie