voorstellen

In deze rubriek kun je jezelf voorstellen. Ook lees je hier tips voor het gebruik van het tuin forum
Plaats reactie
DAE avatar
annemiekewitteveen
Reacties Topics

voorstellen

Bericht door annemiekewitteveen » di 01 jan 2019, 21:27

Hallo, ik ben Annemieke (39), ik ben sinds een jaar of twee lekker bezig met planten in huis. En in het voorjaar en zomer ook in de tuin.
Mijn kamerplanten doen het over het algemeen erg goed, op een erwtenplantje en een kruidjeroermeniet na, die weet ik niet de juiste verzorging te geven en heb ik opgegeven.
Verder blijft alles mooi groen en bespeur ik regelmatig nieuwe bladeren en groei bij planten, wat me erg veel voldoening geeft.

Meest geniet ik van mijn monstera's als ik weer nieuwe bladeren ontdek en van mijn super makkelijke lantaarnplantje die groeit als een speer. Mijn bananenplant is mijn grootste uitdaging en ook wel een beetje mijn trots. De pannekoekenplantjes blijven ook leuk.
Ik woon in een huis met vooral veel raampartijen op de noordkant, we hebben vloerverwarming (wat volgens mij een gunstig effect heeft op mijn planten) maar waardoor ik over het algemeen denk meer water te moeten geven dan geadviseerd wordt. Droge lucht in huis, water verdampt vlot.

Zo nu en dan loop ik tegen raadsels aan.. Die ik hier hoop te kunnen delen! Daarnaast hoop ik hier veel te kunnen bijleren en mogelijk ook een ander van dienst te kunnen zijn!

Alan

Re: voorstellen

Bericht door Alan » do 03 jan 2019, 18:26

Welkom Annemieke! Zo te lezen goed bezig! Wij hebben ook vloerverwarming. Was ook nieuw voor ons. Een aantal kamerplanten hadden ze zo met pot en al op de vloer gezet. Die droogden snel uit. Nu met een onderzetter/plantenschotel op wieltjes, waardoor de pot van de grond af is en de warmte niet meer direct kan doorstralen, gaat het een stuk beter nu :)

Herman

Bericht door Herman » vr 04 jan 2019, 17:52

Welkom op het groenforum!

Doug

Bericht door Doug » do 10 jan 2019, 19:23

Welkom Annemieke!

AG1999
Reacties Reacties Avatar Topics

Bericht door AG1999 » vr 11 jan 2019, 12:02