Help: De tuin van beginnerpiet

In dit planten forum stel je alle tuin vragen over planten, bloemen, bomen, heesters of deel je tips en ervaring aan anderen tuin liefhebbers.
Plaats reactie
DAE avatar
PieterPuk
Reacties Reacties Topics Topics

Help: De tuin van beginnerpiet

Bericht door PieterPuk » wo 15 mei 2019, 14:44

Hi,

Zoals aangekondigd voor het eerst mijn eigen postzegel (op het westen). Nu staat er al e.a. en blijk ik laatst een mooie passiebloem verwoest te hebben. Ik hoop dat jullie mij in dit topic willen helpen wat planten te identificeren, zodat ik niet zomaar alles sloop.

Bijvoorbeeld deze 2 exemplaren. Lijkt wat mij betreft op onkruid... kunnen jullie helpen?

Edit: 2e al gevonden, is een framboos of Japanse Wijnbes. Toch maar laten staan dus... Volgens mij had de vorige bewoner wel groene vingers :D

Bedankt!
Bijlagen
20190515_144008.jpg
20190515_144022.jpg

Alan

Re: Help: De tuin van beginnerpiet

Bericht door Alan » vr 17 mei 2019, 16:29

De bovenste een braam. Deze zou ik weghalen (diep en breed uitgraven, alle wortels weghalen). Deze braam heeft namelijk stekels. Vervangen voor een doornloos exemplaar bespaart je een hoop schrammen en kapotte kleren.

De onderste inderdaad een japanse wijnbes, zie bijv ook: viewtopic.php?f=4&t=879

DAE avatar
PieterPuk
Reacties Reacties Topics Topics

Re: Help: De tuin van beginnerpiet

Bericht door PieterPuk » za 18 mei 2019, 02:31

Dank u! Ja gezien het formaat van het tuintje(3x3) is dat waarschijnlijk handiger... Ben nog een beetje op zoek naar wat ik er mee moet... Misschien handig om zo'n verticale tuin te maken bij wijze van schutting.

Plaats reactie