Croton ziet er mat uit

Voor advies en suggesties over kamerplanten en (andere) tropische planten.
Plaats reactie
DAE avatar
Fenno

Croton ziet er mat uit

Bericht door Fenno » vr 08 apr 2016, 09:45

Hallo. Ik heb een vraag over mijn Croton. Een croton is een binnenplant ook bekend als de Wolfsmelkfamilie. Op internet kun je er makkelijk afbeeldingen van vinden. De plant staat bekend om zijn bonte kleuren. De plant is al een paar jaar oud, maar hij wordt nu echt een stuk matter. Vergeleken met een tijd geleden ziet hij er armetierig uit. Ik heb hem al mest gegeven en ook wat meer water. De plant komt origineel uit de tropen dus ik dacht dat wat meer vocht wel goed zou zijn.
Wie o wie heeft raad? Alvast bedankt.
Fenno

DAE avatar
retsiem

Re: Croton ziet er mat uit

Bericht door retsiem » vr 08 apr 2016, 09:57

Hai Fenno,
Ik heb de naam even gegoogeld en ik wist niet dat mijn bonte plant zo heette. Een keertje gekregen na een verhuizing. Ik denk dat ik je vraag kan beantwoorden, mijn plant had namelijk hetzelfde.
Deze plant houdt van veel licht. Hoe meer licht, hoe bonter hij kan worden, met de nadruk op kan. Teveel licht is namelijk ook weer niet goed. Ik veronderstel dat jouw plant pas verplaatst is en nu wat minder licht krijgt. Het beste is dat je een beetje gaat experimenteren met de plant. Een beetje dichter bij het raam kan al veel helpen. Geef deze plant ook niet teveel water ineens, maar met kleine beetjes. teveel water kan spint veroorzaken. Op internet kun je nog veel meer aanwijzingen vinden over de verzorging van deze mooie bonte plant!! Veel succes.

Plaats reactie