Flamingoplant vergeelt

Voor advies en suggesties over kamerplanten en (andere) tropische planten.
Plaats reactie
DAE avatar
Agnes

Flamingoplant vergeelt

Bericht door Agnes » vr 08 apr 2016, 10:06

Help mijn Flamingo-plant vergeelt. Net na Pasen begonnen de bladeren geel te verkleuren. Ik snap er geen sikkepit van. Ik geef hem niet teveel water, soms krijgt die een badje en sproeien doe ik ook. Is deze plant nog te redden? Moet ik hem verpotten? Extra voedingsstoffen geven? Ik weet het niet meer.
Dank jullie wel.

DAE avatar
retsiem

Re: Flamingoplant vergeelt

Bericht door retsiem » vr 08 apr 2016, 10:15

Hai Agnes. Ik had net een forumvraag beantwoord toen ik jouw vraag las. Ik ben geen expert en wellicht dat iemand anders jou beter kan antwoorden. Maar goed. Ik denk dat er hier een gevalletje van wortelrot speelt. Wortelrot is een schimmelziekte. Moeilijk te bestrijden maar misschien nog wel het proberen waard. Probeer de plant voorzichtig uit de pot te halen. Probeer het zand voorzichtig van de wortel te verwijderen. Kijk of de wortels er nog goed uitzien. Zijn ze zwart van kleur dan heb je te maken met wortelrot. Spoel niet het zand van de wortels er met water af, je beschadigt de wortels dan. Zoveel mogelijk zand verwijderen en dan verpotten. Niet teveel water geven anders verzuipt de plant. Afwachten en als de plant het dan weer beter gaat doen heb je geluk gehad.
Ik hoop dat er nog wat meer mensen gaan reageren en ik wens je veel succes.

Plaats reactie