Sanseveria punten worden geel en bruin

Voor advies en suggesties over kamerplanten en (andere) tropische planten.
Plaats reactie
DAE avatar
Jetske

Sanseveria punten worden geel en bruin

Bericht door Jetske » di 14 aug 2018, 20:37

Hallo Allemaal,

Ik heb nu een aantal maanden deze Sanseveria waar ik heel blij mee ben.
Alleen nu zag ik dat van Ă©Ă©n steel de punt geel is geworden en het uiteinde bruin en verschrompeld. Ook als ik zachtjes knijp is het zacht geworden. Een andere punt begint ook al geel te worden en zachter aan te voelen.

Dit is natuurlijk niet goed en hij ziet er echt niet goed uit! Weet iemand hoe dit komt? En wat ik er nu tegen kan doen?
Ik geef hem ongeveer 1 keer in de week/ 2 weken een klein drupje water (echt niet veel!).

Ook zie je op de foto een nieuw plantje in de pot, deze zit er al wat langer in. Er was nog een nieuw plantje bij gegroeid maar die heb ik al weg gesneden omdat ik bang ben dat alle voedingsstoffen naar dat plantje gaan ipv de grote plant. Heb ik hier gelijk in of heeft dit niks met mijn probleem te maken?

Ik wil heel graag dat het weer goed gaat met mijn plant want hij is me toch wel erg dierbaar.

Nog een vraag die er denk ik los van staat. Heeft een Sanseveria ooit plantenvoeding nodig? Of kan ik hem voor altijd in dit potje met losse droge aarde (daarin gekocht) houden?

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Alvast enorm bedankt!

Groetjes Jetske.

Afbeelding

Afbeelding

DAE avatar
daucus

Re: Sanseveria punten worden geel en bruin

Bericht door daucus » wo 15 aug 2018, 03:29

Ik denk dat je de plant te weinig water geeft, omdat de punten verschrompelen.Geef de plant meer water en pas als de kluit droog is geef je weer water. Geef weinig mest en alleen in de groeiperiode. 1x in de maand is goed en dan alleen van maart tot september.

DAE avatar
Jetske

Bericht door Jetske » vr 17 aug 2018, 21:04

Dankjewel voor de reactie.

Het gaat helaas niet de goede kant op met mijn plant. Het bruine puntje is veel groter geworden en de andere gele punt ook. Deze is nu nog zachter.

Ik heb hem water gegeven maar merk niet zo veel.

Wat zou er gebeuren als de twee punten afsterven en verschrompelen? Zou de plant dit overleven?

DAE avatar
daucus

Bericht door daucus » zo 19 aug 2018, 06:17

Je kunt die bladen afsnijden, want die herstellen zich niet meer. Jonge scheuten kun je laten zitten Wordt de plant alleen maar mooier van.

Plaats reactie