Olijfboom op dakterras

In dit planten forum stel je alle tuin vragen over planten, bloemen, bomen, heesters of deel je tips en ervaring aan anderen tuin liefhebbers.
Plaats reactie
DAE avatar
joeymeijer
Topics

Olijfboom op dakterras

Bericht door joeymeijer » di 16 jul 2019, 08:19

Hi,

Ben nieuw op dit forum, dus hoop dat ik de vraag in het juiste deel van het forum stel! Heb onlangs een grote olijfboom van een meter of 2 gekocht voor mijn dakterras en ben op zoek naar advies voor het verzorgen van deze plant. Lees online veel dat je de boom 2/3 keer per week 750ml water moet geven en de boom in een bak met moet zetten met gaten in de onderkant + hydrokorrels op de bodem.

Wat zeggen jullie? Klopt dit of doen jullie dit anders? En hoe zit het met regen? Want het regent nogal vaak de laatste tijd en dan lijkt het me overbodig om de plant nog water te geven?

Hoop dat jullie me met deze vragen kunnen helpen!

Gr. Joey
Bijlagen
olijfboom.JPG

Hilde

Re: Olijfboom op dakterras

Bericht door Hilde » do 18 jul 2019, 19:40

Hallo Joey,

Mooie boom. Het klopt wat je gelezen hebt, in de zomer. Wel altijd even de grond controleren, mag niet te nat zijn. In het voorjaar minder water en in het najaar ook opletten. Bij regen zelf even de grond controleren en bepalen of je wel of niet water moet geven. Regen wil niet altijd zeggen dat de pot ook nat wordt, zeker niet met de hoeveelheid blad van jouw boompje. Die houdt heel wat regen tegen.

Plaats reactie