Sanseveria in bloei?

Voor advies en suggesties over kamerplanten en (andere) tropische planten.
Plaats reactie
DAE avatar
Jordy Jeucken
Aantal dagen lid Topics

Sanseveria in bloei?

Bericht door Jordy Jeucken » ma 10 feb 2014, 21:46

Hallo,

Er verschijnt een stengel in mijn sanseveria, is dit een bloemstengel? Ik heb dit nog niet eerder gezien! De plant staat er verder goed bij maar ik hoop niet dat hij nu gaat afsterven want de plant groeide altijd prachtig.

Wat kan ik verwachten?

Hilde

Re: Sanseveria in bloei?

Bericht door Hilde » ma 10 nov 2014, 19:09

Een Sanseveria is er eentje van de familie van de lelieachtige en de bloei zeldzaam. Het laten bloeien is een combinatie van factoren zoals watergift, stand en grondsoort. Je kan de plant een handje helpen door hem zeer spaarzaam water te geven. Door het weinig water geven gaat de plant zorgen om te overleven en gaat deze een bloemstengel aanmaken om zo tot zaad te komen en zo te zorgen voor zijn nakomelingen. Je kan best ,als de bloem verwelkt is en de stegel is ingedroogd ,de bloemstengel zo diep mogelijk terug knippen. Waarschijnlijk zal je Sanseveria het volgend jaar weer terug zorgen voor bloei,op voorwaarde dat je de plant op de zelfde wijze behandeld ,door zeer spaarzaamwater te geven.

DAE avatar
Steph

Re: Sanseveria in bloei?

Bericht door Steph » wo 15 mei 2019, 14:45

Bij ons vorig jaar 1 bloem. Dit seizoen nu reeds 3 bloemen. Heeft het naar de zin!

Plaats reactie