Kamperfoelie

In dit planten forum stel je alle tuin vragen over planten, bloemen, bomen, heesters of deel je tips en ervaring aan anderen tuin liefhebbers.
Plaats reactie
DAE avatar
Lotjuuh
Reacties Topics Topics

Kamperfoelie

Bericht door Lotjuuh » di 03 sep 2019, 19:58

Hallo,
Wij hebben 1,5 jaar geleden een kamperfoelie gekocht. De eerste zomer bloeide deze mooi, afgelopen lente zat deze onder de luizen. Uiteindelijk heeft hij nog we wat gebloeid, maar niet zo uitbundig als de eerste keer.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe en wanneer je deze moet/mag snoeien. Ik lees op internet wel dingen als tijdig verjongen om kale plekken te voorkomen, maar helemaal helder is het niet.

De kamperfoelie heeft nu inderdaad kale plekken van ongeveer een meter, met bovenin kriskras door elkaar mooie (bloeiende) uitlopers. Ook onderin zijn een paar jonge bloeiende takken verschenen. Op zich vind ik de kale plekken in het midden niet heel erg, want er groeit aan beide kanten klimop naast wat op zich mag uitbreiden. Maar dat kriskras bovenin is wat minder mooi. Hoe hou ik dit in toom?
Bijlagen
image.jpg
De kamperfoelie

DAE avatar
Batdah
Reacties Reacties Reacties

Re: Kamperfoelie

Bericht door Batdah » zo 24 nov 2019, 23:53

Je kunt de plant kort afknippen op 15 cm boven de basis....ze zal dan bossig uitlopen..

Plaats reactie