Plant in bloembak beschermen met boomschors?

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel hem dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
Petra
Subscribed Topics

Plant in bloembak beschermen met boomschors?

Bericht door Petra » do 19 sep 2019, 15:36

Hallo

Ik heb een metalen, hoge, smalle bloembak buiten staan. Ze voelt dus heel koud aan gezien ze van metaal is. We hebben hem tot bijna bovenaan opgehoogd met klinkers erin en daarop een pot met een grassoort geplaatst. Ik wil de bloembak niet meer vullen met aarde of hydrokorrels, omdat er zich de vorige keren dat ik dat had gedaan telkens een heel mierennest in had genesteld en de bak staat aan de voordeur.

Om het grasplantje toch te beschermen tegen vorst, wou ik de bak nu wel verder vullen met boomschors. Heeft dit zin? Helpt dat?

Alvast bedankt

Bit
Reacties Reacties Reacties Avatar Topics

Re: Plant in bloembak beschermen met boomschors?

Bericht door Bit » wo 02 okt 2019, 12:06

Nauwelijks of eigenlijk niets. Weet ik natuurlijk niet om welk grasje het gaat, maar is de plant gewoon winterhard, dan doorstaat het elke koude. Grassen hebben echter wel last van te veel vocht in de winter. Dus beter wat aan de droge kant houden de winter door.
Dat de metalen bak koud aanvoelt, daar heeft de plant totaal geen last van. Gevoelstemperatuur en de echte, te meten, temperatuur zijn 2 totaal verschillende zaken. En de plant is geen mens.

Plaats reactie