automatisch bewateren?

Advies nodig over het aanleggen of ontwerpen van de tuin of het bouwen van een compostbak of een rozenboog? Dit is de plek om vragen te stellen, tips en ervaringen te delen
DAE avatar
Chloroplast1837
Topics

automatisch bewateren?

Bericht door Chloroplast1837 » do 10 okt 2019, 14:22

Beste allen,

Ik heb een klein aantal potplanten die ik graag automatisch zou willen bewateren. Dit hoeft maar af en toe een kleine hoeveelheid, bijvoorbeeld alleen voordat ik ze ga verpotten. Gezien het maar op kleine schaal is en ik er de meeste onderdelen al voor heb zou ik dit graag willen aansturen met een Raspberry Pi (Raspberry Pi 3 om precies te zijn). Ik schiet echter alleen wat tekort bij wat voor ventiel ik hiervoor zou moeten gebruiken. Via wat Googlen kwam ik uit op soorgelijke projecten die een 12V tot 24V AC magneetventiel gebruikten, maar kon niet zo snel vinden waarom de keuze hierop was gevallen en aan wat voor kosten ik moet denken.

Ik neem aan dat de microcontroller zelf niet echt een limiterende factor is (gezien bij 12V al een externe stroomvoorziening nodig is), maar ik heb behalve deze tutorials niet een goed beeld over waar ik naar moet zoeken in zo'n klep. Zijn er bepaalde merken/materialen die aan te raden zijn, of wellicht andere (betere) kleppen dan de bovengenoemde mogelijkheden?

Alvast bedankt!

Plaats reactie