snoeien bolacacia

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel hem dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
EstherS
Subscribed Topics

snoeien bolacacia

Bericht door EstherS » di 26 nov 2019, 16:15

Mijn man heeft in een onbewaakt moment tot mijn grote schrik dit weekend (24/11) de bolacacia gesnoeid (ik was niet thuis; ik zoek altijd alles op, zeker ook wanneer je de bolacacia kan snoeien. Dan had ik dit wel tegengehouden!!). Hij had ook de dakplatanen al gesnoeid en kennelijk ging dit allemaal zo voorspoedig dus hij nam de bolacacia ook nog even mee.
Nu staat er op elke bomensite dat deze pas na de winter gesnoeid moet worden, op zijn vroegst februari of maart. Hoe kan ik mijn boom nog redden? Hij heeft al een dikke stam, ik zou het echt vreselijk vinden als hij dood gaat. Moeten we hem bijvoorbeeld inpakken? Zo ja, waarmee? Alvast ontzettend bedankt!

DAE avatar
Batdah
Reacties Reacties Reacties

Re: snoeien bolacacia

Bericht door Batdah » di 26 nov 2019, 16:49

Die zal hiervan niet dood gaan maar beter even gewacht....voor de Plataan maakt het niet zoveel uit.

Volgend jaar gewoon wachten....inpakken is zinloos, het is een winterharde boom...

Bit
Reacties Reacties Reacties Avatar Topics

Re: snoeien bolacacia

Bericht door Bit » wo 27 nov 2019, 11:39

Wij snoeien acacia de hele winter door, bij niet vriezend weer. Niet speciaal in het vroege voorjaar.

Plaats reactie