Alocasia Zebrina

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel hem dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
Petra
Reacties Topics Topics

Alocasia Zebrina

Bericht door Petra » do 28 nov 2019, 15:20

Hallo

Ik heb een Alocasia Zebrina. Ze groeit en maakt nieuwe bladeren, maar wel langzaam. Ze staat in een pot met gaten, met daaronder hydrokorrels. Ze staat een meter of 2 van een chauffage die alleen 's avonds aan gaat. Ze staat aan een raam aan de noordkant.

Ik gaf ze eerst 1 keer per week water door ze een kwartier in een pot te laten trekken. Ik zag dat de puntjes en randen van de bladeren lichtjes geel/bruin begonnen te worden (zie bijlage). Kan dat te maken hebben met te weinig water? Want de stelen staan ook niet mooi recht en ik heb de indruk dat, iedere keer als de plant water heeft gekregen, hij dan rechter gaat staan.

Alvast bedankt voor het antwoord.
Bijlagen
Alocasia Zebrina.jpg

DAE avatar
Batdah
Reacties Reacties Reacties

Re: Alocasia Zebrina

Bericht door Batdah » do 28 nov 2019, 18:50

Ik denk dat de plant veel te droog staat..het is een moerasplant van nature. Bij een goede verzorging hangen er elke dag druppels aan de bladuiteinden.
En ze staat veel te donker, een meter van het raam af is nu al veel te ver..ook de warmtebron is voor de meeste planten funest.

DAE avatar
Petra
Reacties Topics Topics

Re: Alocasia Zebrina

Bericht door Petra » vr 29 nov 2019, 09:15

Ok bedankt dat Wist ik niet...

Plaats reactie