Philodendron

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel hem dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
Petra
Reacties Topics Topics

Philodendron

Bericht door Petra » do 28 nov 2019, 15:27

Ik heb een philodendron gekocht die mooie groene bladeren had.
Ik heb een gedeelte hydrokorrels in een bloempot gedaan en wou testen of de plant in de pot pastte. Dit ging net, maar ik kreeg de plant er niet meer uit. Resultaat: nu staat hij dus in de pot, onder de wortels zit lucht en helemaal beneden in de pot liggen hydrokorrels.
Ik heb dit zo gelaten omdat ik waarschijnlijk de kluit moet beschadigen als ik hem uit de pot moet trekken en ik denk dat de wortels op zich wel plaats genoeg hebben omdat er nog veel ruimte is tussen de kluit en de hydrokorrels.

Opdat het water niet meteen naar beneden in de pot zou lopen, waar de wortels dus nog niet aan kunnen, bestuif ik de plant 1 Ă  2x per week met water. Nu beginnen de bladeren geel/bruin te worden (zie bijlage). Heeft dit met te weinig water te maken? Of is de plant niet te redden door de manier waarop hij in de pot zit?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Bijlagen
Philodendron.jpg

DAE avatar
Batdah
Reacties Reacties Reacties

Re: Philodendron

Bericht door Batdah » do 28 nov 2019, 18:46

Beste Petra,

Je kunt beter de plant in een kweekpot met bodemgaten zetten en dan iets groter dan nu. Naar mijn mening is de pot veel te klein, dit type Philodendron wordt enorm breed.
Als je moeite hebt met watergeven is het beter de potkluit in een emmer water te zetten en na 15 minuten goed laten uitlekken voordat deze weer in de sierpot terug gaat.
Deze plant heeft graag een lichte standplaats met voldoende daglicht in deze tijd van het jaar dus dicht bij een niet geblindeerd venster .

De bladschade is of koude of veroorzaakt door bladglans. Dat hoeft niet aan jouw verzorging te liggen maar kan in de handelsfase gebeurt zijn, ik zou de plant terugbrengen. Maar als je geduld hebt groeit dit er wel uit.

Zoals je deze nu verzorgt zal het eerdaags einde oefening zijn.

DAE avatar
Petra
Reacties Topics Topics

Re: Philodendron

Bericht door Petra » vr 29 nov 2019, 09:17

Ok dank je wel

Plaats reactie