Alocasia Zebrina

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel hem dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
Liselotte
Reacties Subscribed Topics

Alocasia Zebrina

Bericht door Liselotte » wo 04 dec 2019, 16:19

Hoi,

Ik heb een alocasia zebrina die het niet zo goed doet. Ik heb foto’s toegevoegd zodat het wat duidelijker is.
De bladeren hangen en hij hebben gele randen.
Ook zitten er kleine witte wormpjes in de potgrond.
Hij staat in een losse binnenpot, is al eens eerder verpot en heeft ook een maand of twee geleden aaltjes gekregen tegen rouwvarenmug. Ik zie nu geen vliegjes meer maar wel wormpjes. Weet iemand hoe ik hem weer mooi en gezond krijg?
Alvast bedankt voor de reacties!
Bijlagen
00DEA4F1-F2F9-453A-8DDE-6DA8733971A5.jpeg
087F69F4-4C67-4387-958A-6F2FFAE38EDD.jpeg
7A01DF2E-FA4C-4966-AFF2-0EF0C407072B.jpeg

DAE avatar
Batdah
Reacties Reacties Reacties

Re: Alocasia Zebrina

Bericht door Batdah » wo 04 dec 2019, 18:45

Hoi Liselotte,

Krijgt de plant daglicht? Ik denk dat ze te donker staat..

En water, het is een moerasplant van origine dus mag ze niet uitdrogen.....hangen er in de ochtend druppels aan het blad?
Zo nee dan krijgt ze te weinig water!

De potgrond lijkt me een beetje vreemd ik zie nl iets van houtvezels kun je daar wat meer over schrijven.

DAE avatar
Liselotte
Reacties Subscribed Topics

Bericht door Liselotte » wo 04 dec 2019, 20:07

Hoi Batdah,

De plant staat naast een groot raam met vitrage, ik doe nu al een paar weken elke ochtend de vitrage open omdat ik ook dacht te weinig licht.
Er hangen sochtends geen druppels aan de bladeren dus zal meer water gaan geven. Ik was hier ook wel voorzichtig mee omdat ik dacht dat die wormpjes door teveel water komen.
Het potgrond is gewoon potgrond voor binnenplanten maar ik denk niet van het beste kwaliteit. Zal haar opnieuw verpotten in ander potgrond.

DAE avatar
Batdah
Reacties Reacties Reacties

Bericht door Batdah » wo 04 dec 2019, 21:00

Beste Liselotte,

Die wormpjes die ik overigens niet zie kunnen ook in de potgrond gezeten hebben.
Belangrijk is dat je daar nooit op bezunigt, koop goede grond met een RHP keurmerk want het is de basis en die is het belangrijkste.

Succes

Plaats reactie