Stervende calathea

Voor advies en suggesties over kamerplanten en (andere) tropische planten.
Plaats reactie
DAE avatar
Anoniem
Topics

Stervende calathea

Bericht door Anoniem » vr 31 jan 2020, 13:43

Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Laatst heb ik in de intratuin in de opruiming een nieuwe Calathea gekocht. Ik heb er al een aantal, maar deze lijkt niet de gedijen. Wat in ook probeer, hij gaat er steeds treuriger uitzien.Hij heeft een medium lichte standplaats, niet in direct zonlicht, en staat in een kweek pot binnen in een overpot, dus er blijft geen water in de pot staan.

Is er hier iemand met meer inzicht in deze plantensoort die mij misschien advies kan geven? Ziet hij eruit of hij teveel/te weinig water krijgt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
E3017B48-FA8F-4B42-9B07-ADB2752332FA.jpeg

Batdah

Re: Stervende calathea

Bericht door Batdah » vr 31 jan 2020, 18:43

Kijk naar de wortels, ik denk dat daar het probleem zit....ik vermoed dat de plant in de handelsfase te lang op een koude(vloer) gestaan heeft en dus daarom schade aan de wortels heeft...

Er worden tegenwoordig heel veel Calathea cultivars verkocht, de plant is zeer "in" zelfs hier in zuid europa...
Een aantal van die soorten zijn echt tropische kasplanten en totaal ongeschikt om te overleven in huis...
De afgebeelde cv is er daar ook een van...je moet van goede huize zijn het die naar de zin te maken...

Welke heb je nog meer en hoe gaat het daarmee...en dan vooral hoe lang heb je deze...

Batdah

Re: Stervende calathea

Bericht door Batdah » wo 05 feb 2020, 22:50

En kun je hier iets mee...

Plaats reactie