Vijver

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel je tuinvragen dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
Rob
Subscribed Topics

Vijver

Bericht door Rob » zo 21 jun 2020, 20:06

Beste tuinliefhebbers,

Zo’n twaalf jaar geleden hebben we bij het aanleggen van de tuin een vijver geplaatst. Het idee was destijds om de vijver als een soort tuinspiegel te laten fungeren zodat de lengte van de tuin extra benadrukt werd. We hebben sinds de geboorte van onze dochter deze vijver afgeschermd dmv een zeil. Inmiddels heeft ze alweer een tijdje een zwemdiploma zodat we met een gerust hart er weer water in kunnen pompen (blijft uitkijken met andere kinderen natuurlijk).
Het blijft echter wel een lastig verhaal om een vijver van deze afmeting (20x5) goed schoon te houden. Omdat we simpelweg niet duizenden euro’s willen uitgeven aan een filtersysteem zijn we van plan wat anders met de vijver te doen.
1. Vijver in drie delen opsplitsen, waarbij één deel vijver, één deel “zonneweide” met ligbedden etc. en één deel zwembad.
2. Vijver dichtstorten.
3. Gehele vijver gebruiken als vijver, met waterplanten , vissen etc.
Hoe zien jullie dit? Hebben jullie andere ideeën?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ps. Heb foto’s als bijlage toegevoegd.

Groeten, Rob
Bijlagen
362B6494-5A84-4C33-8FBB-09B90D8AECC6.jpeg
1142D613-3330-4F4C-914B-560CB951F9A4.jpeg

plantadvies
Aantal dagen lid Reacties Reacties Avatar

Re: Vijver

Bericht door plantadvies » ma 22 jun 2020, 09:04

Dan gaat om een kwestie van smaak van mijn kant. Mijn ervaring is een vijver met vissen. Deze bezit ik zelf. Voor kinderen is vissen voeren een leuke bezigheid. Leven in de tuin zeg ik maar trekt ook weer insekten aan. Je kunt denken aan zuurstof planten, maar dan heb je wel wat van nodig. Vissen kun je denken aan goudvissen, die zijn niet zo duur en bij iedere verjaardag vraag je een tuinbon.

DAE avatar
Francientje

Re: Vijver

Bericht door Francientje » ma 22 jun 2020, 11:40

Een luchtig bomen laantje, met een chille plek ergens tussenin.

Plaats reactie