Albizia loopt niet uit

Heb je een tuinvraag en weet je niet in welke rubriek je deze moet stellen? Stel je tuinvragen dan hier!
Plaats reactie
DAE avatar
Dirk de Vries
Reacties Subscribed Topics

Albizia loopt niet uit

Bericht door Dirk de Vries » di 23 jun 2020, 13:39

Hallo,

Ik heb een vraag. In Maart is bij ons een albizia geplant. Het is een meerstammige met een hoogte van ca 3 meter. Nu wacht ik al sinds maart op de uitloop van de boom. Maar tot op heden is er niks te zien. Er zitten wel knopjes maar die zijn nog steeds hetzelfde. Bruin van kleur. Ik heb een knopje er afgehaald en daar zat wel lichtgroen onder. Kan het zijn dat deze alsnog uitloopt of is de boom ten dode opgeschreven wat ik niet hoop? Kan iemand hier iets over zeggen of dat die weet of de albizia nog uitloopt. Het hout is wel levend en dus niet dor en dood.

DAE avatar
Francientje

Re: Albizia loopt niet uit

Bericht door Francientje » di 23 jun 2020, 14:44

In Maart gepland, heeft zijn tijd nodig om te aarden. Goed water geven.
Als hij in de goede grondsoort staat, op de goede plaats is neergezet, dan geduld hebben.

DAE avatar
Dirk de Vries
Reacties Subscribed Topics

Bericht door Dirk de Vries » di 23 jun 2020, 15:23

Dankjewel. Ik zal het aankijken. Water krijgt de boom voldoende dus hopelijk komt hij nog uit dit jaar.

DAE avatar
Batdah

Bericht door Batdah » wo 24 jun 2020, 00:58

Met dat water kun je beter wat terughoudend zijn een maal per week maximaal en niet vaker...zonder blad zal die ook niet veel nodig hebben!
En je kunt de plantdiepte controleren..

IK vrees alleen dat je boom overleden is...wat je nog kunt doen is deze heel ver terugzetten als laatste redmiddel maar ik vrees..

Plaats reactie