Marktonderzoek naar een duurzame Koepelkas

Wat doe je of interesseert je nog meer naast tuinieren? Ga hier het gesprek aan met je mede-forumleden over van alles en nog wat!
DAE avatar
NickRoossien
Topics

Marktonderzoek naar een duurzame Koepelkas

Bericht door NickRoossien » di 30 apr 2019, 11:45

Beste mensen,

Wellicht niet iets wat veel op dit soort forums geplaatst wordt. Maar voor mijn studie, hbo bedrijfskunde, ben ik bezig met een marktonderzoek. Mijn opdrachtgever is een aantal jaar geleden begonnen met het bouwen van Koepelkassen. De koepelkas maakt gebruik van een geodetische koepel, deze is opgebouwd uit vijf- en zeshoeken welke weer bestaan uit driehoeken. Hierdoor kun je ook makkelijker verschillende koepels in grootte maken.
De koepelkas is een broeikas ter bevordering van de groei van planten. De koepelkas houdt warmte vast waardoor planten beter en sneller groeien. De planten staan in de volle grond of in houten kweekbakken. De koepelkas wordt ook gebruikt om zaadjes te laten ontkiemen. Wanneer deze plantjes groot genoeg zijn kunnen ze buiten worden geplant. De koepelkas verlengt dus ook het groeiseizoen, eerder kunnen beginnen en langer kunnen doorgaan.

Onderstaand zie je een foto van zo'n koepelkas:
Afbeelding

Buiten het feit dat het product compleet duurzaam is, is het dus zeer gericht op het verlengen van het groei- en bloeiseizoen. Om de behoeftes van de consumenten op tafel te krijgen, heeft hij ons gevraagd om marktonderzoek te doen naar zijn product. Om dit makkelijk in kaart te brengen heb ik een enquĂȘte opgesteld. Jullie zullen mij en mijn opdrachtgever zeer blij maken als jullie dit even kunnen invullen. Het is een korte enquĂȘte van ongeveer 1 a 2 minuutjes.

De enquĂȘte: https://nl.surveymonkey.com/r/2VR9WX6

Bij voorbaat dank!

Groeten,
Nick Roossien

Plaats reactie