Sarah stelt zich voor

In deze rubriek kun je jezelf voorstellen. Ook lees je hier tips voor het gebruik van het tuin forum
Plaats reactie
DAE avatar
Sarah
Reacties Topics

Sarah stelt zich voor

Bericht door Sarah » wo 22 mei 2019, 00:22

Hallo allemaal,

Ik ben Sarah, beginnend in het tuinieren. Ik zou hier graag af en toe eens een vraag komen stellen wanneer ik ergens tegenaan loop. Voor mij is het tuinieren een grote ontdekkingsreis.
We wonen nu twee jaar in dit huis. In mijn gazon kwam steeds meer mos. Vooral na de droge zomer van vorig jaar. Ik had gelezen dat de bodem dan kalk nodig heeft. In paniek ben ik met kalk gaan strooien en nu.... staat mijn gazon vol met klaver.
Een bevriende boer van ons begon al hard te lachen. Strooien met mate dus. Weer wat geleerd.
Ik wil in mijn tuin proberen zo min mogelijk chemische bestrijdingsmiddelen te gebruiken.

Groeten,
Sarah

Hilde

Re: Sarah stelt zich voor

Bericht door Hilde » wo 22 mei 2019, 14:54

Welkom sarah en stel je vragen maar!

Leuk om te lezen dat je gelijk ziet wat voor gevolgen bepaalde acties in de tuin hebben. Het is inderdaad zo dat bepaalde planten beter groeien op andere gronden en bemesting. En dat je vaak ook aan het type onkruid dat er groeit kunt zien hoe het met voeding en andere eigenschappen van de bodem gesteld is.

Doug

Re: Sarah stelt zich voor

Bericht door Doug » wo 22 mei 2019, 18:29

Welkom!

Plaats reactie