Schutting/verticale tuin

Advies nodig over het aanleggen of ontwerpen van de tuin of het bouwen van een compostbak of een rozenboog? Dit is de plek om vragen te stellen, tips en ervaringen te delen
Plaats reactie
DAE avatar
PieterPuk
Reacties Reacties Topics Topics

Schutting/verticale tuin

Bericht door PieterPuk » zo 02 jun 2019, 18:52

Hi, mijn postzegel heeft een nieuwe schutting nodig en ik zoek wat ideeën om e.a. op te knappen.

De situatie:
Het tuintje ligt op het westen, links en rechts heb ik muren, maar aan het einde is er een balk met wat gaas gehangen. Het onkruid van de buurman groeit er met minstens een meter hoogte tegenaan.

Nu kwam een collega al eens met het idee om met een pallet of iets dergelijks een verticale tuin te maken. Nu passen er precies 3 op een rij aan het einde en vraag ik me af of een dergelijke constructie geschikt zou zijn als schutting? Er staat van 12 tot zonsondergang directe zon op, droogt de aarde dan niet te veel uit bijvoorbeeld? Andere zaken waar ik niet aan gedacht heb?

Alan

Re: Schutting/verticale tuin

Bericht door Alan » di 04 jun 2019, 20:41

Verticale tuin raad ik je niet aan. Heel veel water geven want droogt inderdaad snel uit. EvT met vetplanten zou nog wel gaan. Watergeven kan ook automatisch natuurlijk, dat wel.

Plaats reactie