Plant van de buurman stekken, maar welke plant is dit?

In dit planten forum stel je alle tuin vragen over planten, bloemen, bomen, heesters of deel je tips en ervaring aan anderen tuin liefhebbers.
Plaats reactie
DAE avatar
iPadawan
Reacties Topics

Plant van de buurman stekken, maar welke plant is dit?

Bericht door iPadawan » ma 03 jun 2019, 12:10

Beste,

Ben nieuw hier, maar niet per se in de tuin wereld, of/en eigenlijk beestjes in de tuin.
Op het ogenblik woon ik in een woning met een klein tuintje ( 40m2 ), maar de bedoeling is om volgend jaar te beginnen aan een woning met een lap grond waarbij de tuin zo'n 350m2 groot is ( oke, min kippen hok en zwemvijver ). Dus er zullen nodige vragen opkomen die ik hier graag wil stellen i.v.m het, de tuin, voor bereiden ervan.

Ik heb een takje van een plant van mijn buurman, en wil deze stekken. Hij weet niet welk soort dit is.

Weet iemand de naam en de manier om deze te vermenigvuldigen ? Wil er een haag van maken voor in een hoek. Zie dat er best wat vlinders rond hangen.

Alvast bedankt

IMG_6908.JPG
IMG_6907.JPG

DAE avatar
iPadawan
Reacties Topics

Re: Plant van de buurman stekken, maar welke plant is dit?

Bericht door iPadawan » ma 03 jun 2019, 18:38

Gevonden Salix - integra Flamingo.

Is dit een laag boompje, geen haag?

Nu het stekken nog. Suggesties?

Alan

Bericht door Alan » di 04 jun 2019, 20:49

Voor een boompje moet je enten op een andere onderstam, tenminste zo worden ze verkocht bij het tuincentrum (geënt)

Stekken is eenvoudig. Beetje stekpoeder er op en in licht vochtige potgrond zetten. Evt een doorzichtige zak er over zodat de grond licht vochtig blijft en in de schaduw wegzetten. Is een salix dus dat zou goed moeten gaan. Zie google wilg stekken

DAE avatar
iPadawan
Reacties Topics

Bericht door iPadawan » wo 05 jun 2019, 21:24

Bedankt voor je reactie, ik ga op zoek naar wilg stekken voor meer info.

Plaats reactie