onkruid in gazon?

Stel hier uw vragen of deel uw tips en ervaring over alles wat met water te maken heeft in de tuin, van waterplanten tot fonteinen
Plaats reactie
DAE avatar
Erru
Reacties Topics

onkruid in gazon?

Bericht door Erru » ma 03 jun 2019, 20:32

Beste forumleden,

Ik heb in mijn gazon een paar plekken waarin, voor zover ik weet, onkruid groeit. Maar ik twijfel of het wellicht een vreemde grassoort is.
Ik heb foto's bijgevoegd.
Wie kan mij uitsluitsel geven?
Bij voorbaat dank.
IMG_0584.jpg

Alan

Re: onkruid in gazon?

Bericht door Alan » di 04 jun 2019, 20:42

Helaas niet goed te zien, maar lijkt inderdaad op een andere grassoort. Kun je die niet eenvoudig uittrekken zonder een grote kale plek over te houden?

DAE avatar
Erru
Reacties Topics

Bericht door Erru » di 04 jun 2019, 21:27

Dag Alan,

Dat kan ik proberen maar gelet op de hoeveelheid en het ontstaan van kale plekken is er wellicht een andere oplossing.
Helpt het strooien van kalk of een onkruidbestrijdingsmiddel?

Alan

Bericht door Alan » wo 05 jun 2019, 21:05

Dag Erru,

Als het een grassoort is, dan helpt onkruidbestrijdingsmiddel niet. Als het geen grassoort is dan is er speciaal onkruidbestrijdingsmiddel voor het gras verkrijgbaar. Er is speciaal onkruidbestrijdingsmiddel dat alle tweezaadlobbigen (bloemplanten) bestrijdt, maar gras (Eenzaadlobbigen) laat leven. Voorbeeld is: Gazon net Ultra

Mesten of kalken heeft geen zin om onkruid te bestrijden in het gazon, wel om je gazon in zijn algemeenheid gezond en sterk te houden.

Als het onkruid / andere grassoort stoort is mijn advies om het toch met de hand weg te halen. Eventuele kale plekken kun je bij zaaien met graszaad.

DAE avatar
Erru
Reacties Topics

Bericht door Erru » do 06 jun 2019, 09:10

Dag Alan,

Dank voor je reactie.
Ik ga aan de slag.

Erru

Plaats reactie