Hibiscus nu al dood?

In dit planten forum stel je alle tuin vragen over planten, bloemen, bomen, heesters of deel je tips en ervaring aan anderen tuin liefhebbers.
Plaats reactie
DAE avatar
Plantbeginner
Reacties Topics

Hibiscus nu al dood?

Bericht door Plantbeginner » di 04 jun 2019, 20:40

Beste plantenliefhebbers,

Zoals mijn nick al doet vermoeden, ben ik een absolute beginner wat planten betreft. Onze tuin is bestraat, maar mijn dochter vindt planten leuk en dus hebben we een aantal plantenbakken neergezet. In deze bakken zitten onder andere twee Hibiscussen. De ene doet het prima, natuurlijk nog geen bloemen, maar mooi groen en vol. De andere ging vrijwel meteen na het planten hangen en wordt nu geel en lijkt dood te gaan (zie foto). Ze staan nu twee weken. Heb ik gewoon pech en is ie ziek, doe ik iets fout Ăłf kan dit gebeuren bij deze plant en komt er straks nieuw blad aan? Ze krijgen beide dezelfde behandeling, dezelfde grond en ze staan op een plek met ongeveer 7 uur zon. Alvast bedankt.
Bijlagen
20190604_200618.jpg
20190604_202320.jpg

Alan

Re: Hibiscus nu al dood?

Bericht door Alan » wo 05 jun 2019, 21:40

Lastig te zeggen, als de verzorging hetzelfde is. Mogelijk dat de plant vanuit de winkel al een wat minder wortelgestel had en daardoor het verplanten wat minder goed doorkomt. Wil inderdaad nog niet zeggen dat de plant dood gaat. Goed blijven water geven komende tijd.

Welke grond gebruik je in de bakken?

DAE avatar
Plantbeginner
Reacties Topics

Re: Hibiscus nu al dood?

Bericht door Plantbeginner » do 06 jun 2019, 21:56

Bedankt voor het antwoord. Op advies van de medewerker van het tuincentrum, zit er universele potgrond met voeding voor 6 maanden in de bakken.

Plaats reactie