Lathyrus gestopt met groeien

In dit planten forum stel je alle tuin vragen over planten, bloemen, bomen, heesters of deel je tips en ervaring aan anderen tuin liefhebbers.
Plaats reactie
DAE avatar
Sarah
Reacties Topics

Lathyrus gestopt met groeien

Bericht door Sarah » do 13 jun 2019, 23:38

Hallo,

Mijn lathyrus groeit niet meer.
Ik heb ze eerst binnen gezaaid. Toen groeiden ze heel snel. Begin mei heb ik ze buiten langs mijn schutting geplant. En ze zijn daarna nauwelijks nog gegroeid.

Het was voor het eerst dat ik zoiets heb gedaan. Ik verheugde me er erg op, want ik vind ze zo mooi. Ik had zelf een zakje zaad gekocht en toevallig van mijn moeder ook nog een zakje gekregen. Het waren er daardoor erg veel. Ik vond het een flinke klus om iets van 150 plantjes 1 voor 1 uit te planten, een draad te spannen zodat ze steun hebben enz.

In dat stuk van de tuin lag worteldoek met grind. Dat heb ik voor een deel weggehaald. Maar ik ontdekte hierdoor dat in dat gedeelte van de tuin kleigrond ligt.
De tuin ligt op het noorden, maar op die plek is van 's ochtends tot het eind van de middag zon.

Wat doe ik verkeerd? Komt het nog goed? En wat zou ik volgend jaar anders kunnen doen? (Sowieso minder zaaien. Een projectje is leuk, maar hier ging mijn rug stuk op)

Groetjes,
Sarah

Alan

Re: Lathyrus gestopt met groeien

Bericht door Alan » ma 17 jun 2019, 21:28

Heb je de planten afgehard? (langzaam laten wennen aan de temperatuur, wind en licht van binnen naar buiten). Zo niet, dan kunnen ze tijdelijk een groeistilstand hebben. Komt vanzelf weer goed.

Plaats reactie