Welke plant/boom is dit?

In dit planten forum stel je alle tuin vragen over planten, bloemen, bomen, heesters of deel je tips en ervaring aan anderen tuin liefhebbers.
Plaats reactie
DAE avatar
RoelenLieke
Reacties Topics

Welke plant/boom is dit?

Bericht door RoelenLieke » di 18 jun 2019, 21:22

Vorig jaar kwam deze plant plots op. Is toen zo'n 150 cm groot geworden. In de herfst bleef alleen de stengel staan. Dit jaar is deze verder doorgegroeid en is deze nu al ruim 2 meter groot. De bladeren zijn erg groot. Bloemen heb ik afgelopen jaar niet gezien en ook nu zie ik daar geen aanzet toe. Vanwege de grootte heb ik al een paar takken weggesnoeid en de stengels blijken hol.
Ik heb al met google gezocht, maar nog niet gevonden wat voor plant/boom dit is. Iemand een idee?
IMG_7403.JPG
IMG_7404.JPG
IMG_7405.JPG
IMG_7406.JPG

Hilde

Re: Welke plant/boom is dit?

Bericht door Hilde » za 29 jun 2019, 13:26

Fluweelblad (Abutilon theophrasti) ?

DAE avatar
wim.van-de-bomen
Reacties

Bericht door wim.van-de-bomen » do 04 jul 2019, 18:27

Paulownia tomentosa

DAE avatar
RoelenLieke
Reacties Topics

Bericht door RoelenLieke » vr 05 jul 2019, 09:09

Beste Wim,

dank voor je antwoord. Dat lijkt hem zeker te zijn.

Na het lezen op internet over deze boom geloof ik dat ie op deze plek maar weg moet, want hij groeit veel te snel en te groot op deze plek.

DAE avatar
wim.van-de-bomen
Reacties

Bericht door wim.van-de-bomen » vr 05 jul 2019, 16:19

Een boom die op een jaar tijd van zaad tot anderhalve meter hoog wordt, is niet direct een klein boompje. Nu groeit die vooral de eerste jaar heel hard, op termijn haalt die vlot de twintig meter. Je kan die best nu al weg halen.
Het is misschien een idee om die in het najaar te verplanten en dan ieder jaar te knotten net boven de grond. Dan schiet die ieder jaar opnieuw uit en maakt die enorm grote bladeren. Erg indrukwekkend. En als die dan toch niet bevalt, kap je die gewoon in de zomer uit.

Plaats reactie