Bodembedekkers in borders.

Advies nodig over het aanleggen of ontwerpen van de tuin of het bouwen van een compostbak of een rozenboog? Dit is de plek om vragen te stellen, tips en ervaringen te delen
Plaats reactie
Mansterkas

Bodembedekkers in borders.

Bericht door Mansterkas » wo 26 jun 2019, 10:56

Goedemorgen. Sinds kort heb ik een lange border in mijn tuin voor de coniferen. De border is gevuld met kleigrond en er staat al aardig wat onkruid in. Nu wil ik de border vullen met bodembedekkers. Die heb ik inmiddels gekocht samen met potgrond vermengt met mest. Nu wil ik het onkruid met onkruidverdelger weghalen. Daarna de grond erover heen en vervolgens de plantjes planten. Doe ik dit dan goed op deze manier? Graag uw advies.

Hilde

Re: Bodembedekkers in borders.

Bericht door Hilde » za 29 jun 2019, 13:25

Dag Masterkas,

Beter helemaal geen onkruidverdelger gebruiken, omdat er altijd wat residu achterblijft. Bodembedekkers zijn sterke plantjes, maar in het begin ondervinden ze misschien daar toch nog wat schade van. Liever dus zonder onkruidverdelger, maar met de hand wieden.

Als je dat niet wilt dan kun je het doen zoals je voorstelt, maar ik zou wel de potgrond een beetje inharken in de toplaag van de klei.

Plaats reactie