Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo!

Ik zou graag mijn planten willen laten groeien op takken zoals op de foto (foto is niet van mij).

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Welke boomsoorten zijn geschikt om in de aarde te plaatsen?

Moet ik ze laten drogen? Zo ja, hoe anders?

Alvast dank voor het meedenken!

Groeten,

Shivam

93301BAC-0AA1-479F-8985-F3CC58B27A59.jpeg.e309d35288e56c0ee6c3bb1ac53b06d7.jpeg

Je kunt hier van alles voor gebruiken...in het verleden werden hier druivenstronken voor gebruikt....vaak worden die verkocht op plaatsen waar men aquaria inricht....

Ikzelf heb een kurkeikstam bij mijn Monstera geplaatst....ik heb deze verankerd met stenen onderin de pot....de plant is zelf gaan hechten op de stam....ik zal er een foto van maken en hier neerzetten...

• Author

Je kunt hier van alles voor gebruiken...in het verleden werden hier druivenstronken voor gebruikt....vaak worden die verkocht op plaatsen waar men aquaria inricht....

Ikzelf heb een kurkeikstam bij mijn Monstera geplaatst....ik heb deze verankerd met stenen onderin de pot....de plant is zelf gaan hechten op de stam....ik zal er een foto van maken en hier neerzetten...

Ik ben bang dat takken zullen rotten zodra ze in vochtige aarde komen te staan. Dat is dus niet het geval. Bedankt voor je antwoord! Zal eens wat gaan rondneuzen in dierenwinkels.

Ik kijk uit naar de foto’s!

Zoals beloofd..

20200506_223839.jpg.babf3b49cb1c23cbba02a06a57b6bb7f.jpg

Dat het hout gaat rotten zal wel enige jaren gaan duren...

Als je besluit om bv zelf hout te gaan sprokkelen kun je het hout beter een tijd in kokend water leggen om ongedierte te doden...want ongedierte zit vaak in de bast of in scheuren van het hout...

Ik heb kurkeik genomen...dat is een zeer harde houtsoort...ook druivenhout rot niet zo maar dan ben je de nodige jaren verder..

20200506_223850.jpg.d71ac61af8f4a885718aba150fae0b95.jpg

20200506_223910.jpg.1e431fd028be6d71d4ad35bcdbec683b.jpg

20200506_223919.jpg.51b9f6c6e61f12fb4cc7178ce4cf94b5.jpg

• Author

Zoals beloofd..

20200506_223919.jpg20200506_223910.jpg20200506_223850.jpg20200506_223839.jpg

Dat het hout gaat rotten zal wel enige jaren gaan duren...

Als je besluit om bv zelf hout te gaan sprokkelen kun je het hout beter een tijd in kokend water leggen om ongedierte te doden...want ongedierte zit vaak in de bast of in scheuren van het hout...

Ik heb kurkeik genomen...dat is een zeer harde houtsoort...ook druivenhout rot niet zo maar dan ben je de nodige jaren verder..

Ja! Ziet er mooi uit! Dit wil ik dus ook haha.

Dankjewel voor het delen!

Het plan was om hout te gaan sprokkelen.. maar het zou zonde zijn als ik beestjes mee naar binnen neem.

Dus dat sla ik uit voorzorg over.

Wellicht kan ik ze via tweedehands sites op de kop tikken.

Dankjewel!

Even inbreken op een ander zijn topic (sorry) :oops

:

Batdah snoei of halveer jij luchtwortels?

Even inbreken op een ander zijn topic (sorry) :oops

:

Batdah snoei of halveer jij luchtwortels?

Normaal zou ik zonder steun alle wortels weghalen tot op de stam ik deed dat bij onze vorige planten....ik deed dat zodra ze gevormd werden...

Hier laat ik ze zitten als ze de kurkstam gebruiken of rechtstreeks de aarde ingaan....

Ps ik zie dat er gesnoeid moet worden...

De plant is uit het zicht verdwenen omdat ze te groot voor de woonkamer is..vandaar dat er nu weer luchtwortels aanhangen...

Heb je een monstera met veel luchtwortels dan kun je niet alles ineens afsnoeien want dat zou de plant niet overleven...