Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik heb vandaag 2 oleanders gekocht (rode kleur) en (roze kleur) hebben ze elke week voeding nodig? Bij warme dagen veel water? Nu zit ik hier thuis wel met een toscaanse jasmijn die bladluis heeft.ik ben er nog op tijd bij denk.heb die gisteren ingespoten met een spray tegen bladluis gekocht in aveve.nu was ik van plan die tussen of bij de oleanders te zetten maar daar zal ik wel met wachten best? Misschien binnen 8 dagen nog is met inspuiten? Mvg Andy

20200509_150340.jpg.abb8cdead974c28de84d55582b2556f7.jpg

Oleanders zijn hele grote drinkers....die willen heel veel water en geregeld voeding want het zijn ook grote eters....

Een standplaats tegen een zuidmuur is prima...ze houden van warmte...en dan vooral de stralingswarmte die de muur in de nacht afgeeft..

Ik weet niet in welk klimaat je woont maar Nerium is niet winterhard...je kan geluk hebben met een zachte winter maar je kunt ook pech hebben...

Luizen worden ook weer gegeten door lieveheersbeestjes en ook mezen zijn gek op bladluis. Het is dus aan te raden om deze luizeneters te lokken en te koesteren. Mezen houden van gevarieerde begroeiing en gebruiken ook graag een nestkast voor het uitbroeden van nog meer mezen.
  • Author
Is het goed dat ik die twee grote oleanders 1 keer in de week vloeibare voeding geef? Of om de 14 dagen? Wat is jullie raad...
Elke week tot september vloeibare voeding geven.

Minimaal wekelijks.....je kunt een schaal onder de kuipen plaatsen en deze op warme dagen vol water zetten...

Gezien de kleine kuipen staan ze anders te droog en gietwater zal anders meteen doorlopen naar de ondergrond..

Ps Nerium is een van de weinige kuipplanten die met de voeten in het water mag staan...