Posted May 10, 20204 yr Hallo iedereen!Ik ben sinds een paar dagen begonnen met het verzorgen van planten. Ik heb zelf al een aantal jaren een parachuteplant, een bromelia guzmania en twee vetbladen, maar ik heb van mijn tante sinds kort een aantal vetbladen erbij gekregen. Ik heb al mijn planten deze afgelopen dagen buiten gezet vanwege het lekkere weer. Ik heb de Afrikaanse parachuteplant en de bromelia’s niet in direct zonlicht gezet, maar de vetbladen dus wel. Van de 4 succulenten lijken er 2 wel van direct zonlicht te houden (een agave en een vetblad uit Thailand waarvan ik de naam helaas niet weet). De andere twee (die ik al had) zien er echt niet al te best uit (als het me lukt stuur ik hier een foto van). De bladeren zijn of nogal geel/bruinig of er zitten sterk opvallende bruine vlekken op. Nou denk ik zelf dat dit komt doordat ze meer zonnen hebben gehad dan ze aankunnen. Deze twee vetbladen heb ik dus ook al een tijdje en ze deden het prima in huis. Ligt het dus inderdaad aan de zon? En als dat zo is, kan ik iets voor de vetbladen doen om ze er weer bovenop te helpen? Alvast bedankt voor jullie hulp en met vriendelijke groet,Dylan (Ik hoop maar dat de foto’s meegaan)