Posted May 17, 20204 yr meerdere struiken van onze beukenhaag hebben kleurloos blad. Zo is het uitgekomen. De struiken zijn niet dood.Er zit geen luis in, we hebben ook geen verdelgingsmiddel gebruikt.Heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat we er aan kunnen doen?
May 17, 20204 yr Toch is het gebruik van een herbicide het eerste wat in mij opkomt....Heb je een totaalfoto...
May 17, 20204 yr Author Bijgaand een aantal foto’s. Een van de heg achter, daar zie je een paar plekken met wit blad.De overige foto’s zijn van de heg voor, daar zijn meer struiken wit.
May 17, 20204 yr Dank voor de foto'sIk kan toch alleen maar bedenken dat er of gespoten is tegen ongedierte of een herbicide gebruikt is....dat hoeft niet recent te zijn kan ook vorig jaar geweest zijn...Fagus is zeer gevoelig voor van alles en nog wat....
May 18, 20204 yr Author Nee, ook vorig jaar geen insecticide gebruikt. Nog nooit gebruikt bij de haag.Enig idee of de haag dood gaat, of kan dit weer goed komen?
May 18, 20204 yr Geen idee hoe dit verder gaat....ik heb dit nog nooit eerder gezien....ik ken alleen het ziektebeeld en dat past bij wat ik suggereerde...dit zijn daar gewoon de symptomen van...Ook de stoep wordt dus niet behandeld?......ook niet met strooizout?Er ligt geen gazon in de buurt wat sterk bemest wordt?
May 19, 20204 yr Author Het onkruid tussen de stoeptegels is wel met natuurazijn gespoten, maar eigenlijk niet pal bij de heg. Tenzij de gemeente nog iets heeft gedaan, maar dan zou de buurman het ook moeten hebben logischer wijs. Heel vreemd.Afgelopen winter niet hoeven strooien.Het gras is wel een beetje bemest, maar er zit nog wel een strook planten tussen het gazon en de heg. De heg hebben we al zo’n 12 jaar, nooit eerder iets mee gehad.Ik ga binnenkort maar eens naar een tuincentrum in de buurt en neem een takje mee als voorbeeld. Ze weten daar behoorlijk veel, misschien dat zij nog tips/ideeën hebben.In ieder geval bedankt voor het meedenken.