Posted May 20, 20204 yr Hallo allen,Mijn tuintje is omringd door een dikke haag met kruising van verschillende heggen een paar bomen en veel bamboe.Nu heb ik daar vorige winter, (heel dom, ik wist niet dat dit zulk hardnekkig spul is!!) een bakje vochtvreter geleegd...Er is een hele pluk bamboe en heg aan het afsterven rondom deze hoek en het lijkt nu ook verder de heg in te gaan, ik zie volledig uitgedroogde plukken... Ik vind het echt verschrikkelijk.. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit enigszins te herstellen?Alvast veel dank voor u tijd!Groetjes,Anke Edited May 20, 20204 yr by Anke
May 20, 20204 yr Plaats eens wat foto's.....Een vochtvreter bevat normaal gesproken calciumchloride.....Calciumchloride wordt als kunstmest gebruikt....dit zou buiten gewoon neutraliseren....Overvloedig water erop zou het moeten neutraliseren....
May 20, 20204 yr Dank voor de foto,sDe bamboe lijkt niet dood.....de liguster is dat zo te zien wel..Ik kan me niet voorstellen dat dit door een vochtvreter komt....zeker niet als dit al zo lang geleden is....want dan zou de klimop ook dood moeten zijn....verbranden kan maar lijkt me zeker in de winter ook zeer onwaarschijnlijk....Wat ik wel vermoed is dat het veel te droog is....getuige de vele afgestorven bladpunten.....
May 20, 20204 yr Ik ben verder niet kundig in grassen.....het is niet mijn afdeling maar.....Op Palmvrienden.net zitten meerdere leden die zeer veel afweten van bamboe en je wel kunnen vertellen hoe je deze er weer bovenop krijgt....
May 21, 20204 yr Author Dank je Batdah, deze tips zijn erg nuttig! Ik zal in ieder geval overvloeiig water geven maar hoop niet dat ik de hele bodem daar om zeep heb geholpen.. Of dat het via de snoerige wortels van de bamboe het zich door de heg verspreidt..!