Jump to content

Featured Replies

Posted

Goedendag

Ik heb sinds 4 jaar een mooie klimroos red new dawn.

Eerste bloei us mooi en talrijk.

Maar nu komt het.

Na de bloei snoei ik deze weg tot de eerste 7e bladgroep. Normaal krijg ik wel bloemen terug, maar sinds vorig jaar niet meer. Hij bloeide maar 1keer...

Die ik dan toch iets fout zodat deze niet meer doorbloeit..?

2020-05-21-07-12-03.jpg.9c6f5350bcee26725d1e551e636a310e.jpg

Je hebt me aan het werk gezet.....want van deze roos had ik nog nooit gehoord....en dan ken ik er toch wel een paar honderd....

Maar goed dit zou een doorbloeiende roos moeten zijn...en ze zou ook nog geurend zijn....en dieprood van kleur.....dat laatste zie ik er overigens niet in....als ik ga zoeken krijg ik een andere roos voor me...

Ik heb zelf geen ervaring met rood of oranjebloeiende klimrozen...

Het het enige wat ik zou kunnen bedenken dat je na de bloei te diep terugsnoeid...maar het kan ook zijn dat je toch een ander type roos hebt die niet bloeiherhalend is...

Als ik naar mijn eigen klimrozen kijk dan herken ik jouw probleem niet....ik heb zowel remonterende als niet remonterende klimrozen...en ik knip de bloemen ook diep weg...meestal ook nog wel een flink deel van de tak...zeker het eerste vijfblad gaat nog eraf...