Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik heb vooral kruidenplanten in huis gehad zover, sinds ik wat groter ben gaan wonen heb ik ook wat kamerplanten. Het probleem is alleen dat ik daar minder succes met heb dan met de kruidenplanten.

Het grootste probleem op het moment is de bladbegonia. Hij begint sinds een tijdje langzaam aan uit elkaar te vallen, en nu gewoon heel erg snel. Ik kan niet iets vinden wat op een ziekte lijkt, dus waarschijnlijk doe ik iets verkeerd. Ik heb de plant eerst vanaf het zuid-westelijke raam verplaatst naar een paar meter afstand van het raam (hij leek te veel licht te krijgen), maar het verbeterde niet. Nu heb ik hem verplaatst naar het noord-oostelijk raam, maar daar gaat het gewoon door. De plant staat er nu een week. Ook geef ik de plant volgens mij gewoon de juiste hoeveelheid water en voeding. Misschien is het te laat en gaat de plant gewoon dood, of kan ik hier nog iets aan doen?

Ik heb een aantal foto's toegevoegd, maar elke 2 dagen valt ongeveer de helft van de blaadjes/stengels er van af. Inmiddels hangen dus nog maar 3 bladeren aan (de fotos zijn van maandag).

IMG_20200518_091212.jpg.e7c441555a6e061c05936fe43be9911f.jpg

IMG_20200518_091205.jpg.5ac31eb2aedf145691562ae5469ebd7f.jpg

Je kunt de plant nog een paar weken geven....houdt ze dicht bij het raam uit de zon en geef geen voeding totdat ze herstelt....

Laat de potkluit wel droog worden tussen de gietbeurten...

Begonia rex zou toch wel voor een westvenster moeten kunnen staan....ze kan in de zomer ook naar buiten in de schaduw....het is een sterke bladplant...

Zit er over 3 weken nog geen hergroei in zou je ze kunnen vervangen..

• Author
Het probleem is dat ik niet weet wat er verkeerd gaat, dus ik weet ook niet wat ik moet doen om er voor te zorgen dat de plant weer opleeft (of er voor kan zorgen dat de volgende wel overleeft).