Posted May 23, 20204 yr Hoi,De (een aantal) bladeren van mijn Wilde Wingerd plots slap, krullen naar binnen en vertronen bruine aan de rand. Hier en daar (maar niet veel) zijn er ook bladeren die aangevreten lijken, maar geen beestjes te zien.Iemand enig idee wat de oorzaak is en hoe ik dit kan verhelpen?Alvast bedanktWilde Wingerd1Wilde Wingerd2Wilde Wingerd3
May 23, 20204 yr Hoe is de grond (voorbereid)? Liggen de tuintegels direct tegen de wortels aan of is er nog stuk grond vrij?Recent bemest of gespoten met een herbicide?
May 23, 20204 yr Author Wingerd staat er al 10 jaar. Gaat over een breedte van 15 meter en 3 meter hoog (verschillende wingerds)Niet alles is aangetast. Er is nog een stukje grond vrij Niet recent bemest of bespoten, maar wel iets verderop wat potgrond bij aanplanten plantjes toegevoegd.
May 24, 20204 yr Dank Bart voor de aanvullende info. Het eerste waar ik aan dacht bij het zien van de foto met de opgekrulde bladeren was tekort aan water.Mogelijk dat anderen op het forum nog ideeën hebben waar het anders aan kan liggen?
May 24, 20204 yr Author Dank Bart voor de aanvullende info. Het eerste waar ik aan dacht bij het zien van de foto met de opgekrulde bladeren was tekort aan water.Mogelijk dat anderen op het forum nog ideeën hebben waar het anders aan kan liggen? Bedankt Herman