Posted May 23, 20204 yr Hallo,Ik heb een klein stukje afgebakend voortuin. Sinds wij er wonen (3 jaar) groeit er al onkruid in dat stukje tuin. Het groeit hard in de lente/zomer en sterft af in de winter. Het heeft lange, stevige witte wortels die door het anti-wortekdoek heen groeien. De wortels zittem erg diep de grond in, en sommige lopen verder onder de tegels van ons tuinpad, het plantje groeit niet de lucht in maar blijft laag op de grond. Wie kan mij helpen om te ontdekken wat het is en op welke manier ik het kan nestrijden? Ik heb ze al geregeld uit de grond getrokken, maar komen vrij snel weer naar boven in grotere getalen. Zie foto'sEen kennis van mij denkt dat het Japanse duizendknop is. Zelf twijfel ik hierover omdat niet alle kenmerken die ik op internet kan vinden, overeenkomen
May 23, 20204 yr Op basis van de laatste foto denk ik Klein hoefblad - Tassilago farfara - als het goed is zou je dus ook gele bloemen gezien moeten hebben. Pas na de bloei komt het blad tot ontwikkeling wat een grijs viltige laag heeft. Zoveel mogelijk de wortels verwijderen en voedingstoestand verbeteren.
May 23, 20204 yr Author Dag Herman,Heel erg bedankt voor het meedenken! Nu ik de bloemetjes zie van het klein hoefblad, klopt het dat ik die gezien heb!Wat bedoel je met voedingstoestand verbeteren? Is dit ook nodig als ik het grind er weer overheen doe (dit lag er in), met anti worteldoek eronder?