Jump to content

Featured Replies

Posted

De bladeren van mijn ficus vergelen en vallen af. Bij het steeltje zit dan een was-achtig goedje. Ik heb de plant al 35 jaar en hij is inmiddels bijna 5 meter hoog en 2 meter breed, dus even naar buiten om te besproeien met een of ander gif, zit er niet meer in.CDC2A589-8C24-4B7C-90BE-F4EF9B3A6B07.jpeg.29e3eb1d74ed5968d40ab1674b1261d5.jpeg

42A743ED-1911-4BF0-88CD-6BBF75FEF6E2.jpeg.f5628a096adb8b1c9ba8bb2bd9b989ff.jpeg

Welke soort het is kan ik zo niet zien

Een deel bladval is normaal, maar als er nu meer bladval is kan het probleem bij de wortels zitten.

Wanneer is deze voor het laatst verpot.

Hoe is het gietwater

Welke voeding geef je en hoe vaak

• Author

Hij is 2 jaar geleden voor het laatst verpot.

Ik geef om de dag 2 liter water (uit de koude kraan). Beetje afhankelijk van hoe droog de aarde is.

Voeding: Pokon groene planten.

De bladval is al wel een al jaren terugkerend fenomeen in ergere of minder erge mate.

Elders is gesuggereerd dat het wolluis is, maar dat ken ik van andere (buiten)planten en in de ficus zitten zeer zeker géén beestjes.

Op dat ene blad zit geen wolluis

Identificeren kan ik wel als ik een duidelijk detailbeeld heb .

Dat de plant ziek is zou ik zo niet denken.

Het zou kunnen dat het zoutschade is maar dan dien je te verpotten en zoveel mogelijk substraat te vervangen.