Posted May 26, 20204 yr Hallo allemaal,Een tweetal weken geleden heb ik een bloembol gevonden die waarschijnlijk al jaren in de kelder lag zonder doosje. Nu heb ik deze dus geplant en er is een werkelijk prachtige bloem aan het groeien en ik heb geen idee wat de beste verzorging is. Ik krijg van de meeste mensen te horen dat het een Amaryllis Belladonna is en nu vraag ik mij af of deze het beste binnen of buiten staat en of deze ondersteuning nodig gaat hebben van een stokje oid. Achter deze eerste bloem zitten nog een 5tal knoppen trouwens!
May 27, 20204 yr Ongelofelijk!!!!Dit is een Hippeastrum hybride.In streken met vorst is dit een kamerplant, je kunt de plant na de bloei buiten plaatsen in de schaduw.Het blad is erg belangrijk om reservestoffen op te bouwen.Eind oktober mag je het blad verwijderen en kan je de bol drogen en na 6 weken weer planten.Als je in een warm.klimaat woont kan deze pwermanent buiten staan.