Posted May 27, 20204 yr Hallo,Ik wil een paniculta op stam maken,maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken.Kan mij iemand vertellen hoe dat moet b.v.d.
May 27, 20204 yr De naam Paniculata staat in het onderwerp wel goed!Dus een hortensia Oh, dat kan ik dus niet zien kennelijk ben ik niet helderziend..Imho kan het ook over bv Fuchsia gaan of een ander genus....Wat ik aangeef is dat paniculata geen genus is.....het zegt iets over een genus...
May 30, 20204 yr Goed ik zal de vraag proberen te beantwoorden.Je kunt best uitgaan van een stek.Het 2 de jaar laat je een tak staan welke je aanbind.Blijf alle zijscheuten wegbreken tot de gewenste hoogte bereikt is.Mocht de plant vroegtijdig bloeien breek dan de bloem weg.Het jaar daarop neem je een hoog ontstane zijscheut welke je weer aanbindt om de stam evt te verlengen.
May 30, 20204 yr Author Dank je voor de reactie.Wat bedoel je precies met aanbinden?En wat gebruik je als stam.
May 30, 20204 yr Ha, ik heb weer wat geleerd Batdah Fijn dat ik een beetje heb overgebracht.Ik doe nl niet aan aannames🤔