Jump to content

Featured Replies

Posted

Echtgenoot en ik zijn al jaren gek op kaktussen en hebben er aardig wat voor de ramen staan. Maar af en toe toch een vraag hoe we iets beter zouden kunnen aanpakken.

Mijn oudtante sneed destijds toen we op visite waren een stuk af van de aparte plant die bij haar voor het raam stond en zei: neem maar mee, even laten drogen en dan zet je hem in een pot aarde. Doet 't vanzelf.

Dat is al zeker 15 jaar geleden. Maar nog altijd weet ik niet wat het voor cactus of vetplant is...

Heeft iemand van jullie een idee?

We wonen op 1 hoog en hebben de hele dag zon (als die tenminste schijnt) van 's ochtends vroeg (zacht licht door de bomen) tot 's avonds als hij ondergaat.... Het kan hier wel 35 graden worden in de zomer... :!:

Hij staat niet in de volle zon, dat is te heftig voor hem/haar!

2021-03-05bijzonderevetplant(1).jpg.e7dc89001d341ff20dd760dda9fbe4c1.jpg

van dichtbij

2021-03-05bijzonderevetplant(2).jpg.b37241c7a3b6b77438e875816f397c27.jpg

cactus of vetplant?

• 3 weeks later...

Hi,

Als ik dit zo zie is het een catus! Hij lijkt enorm op de cactus cereus monstuosa cristaat, maar ik heb nog een twijfel!

Hoop jullie in ieder geval zo op de goede richting in geholpen te hebben!

Groet

Edwin Westerhuis

www.treestore.nl