Jump to content

Featured Replies

Posted

hoi, zelf is mijn plantenkennis nog vrij beperkt, maar ik weet wat ik mooi vind :D

onlangs heb ik de plant equisetum hyemale ontdekt , en vind ze super strak. ik heb me een moderne lange alu plantenbak besteld van een bekende nederlandse firma in de maat 500x40x40 met een bodem in, nu was mijn idee om daar

equisetum hyemale zo dat mijn draadafsluiting minder zichtbaar wordt! zou dit zo hard woekeren dat het deuken in mijn plantenbak maakt? 3mm dik alu? ze komt op een plaats te staan met vrij veel schaduw

b606bd9a336d95574ed1dfd309856f8b.png

• 2 weeks later...
  • Author
niemand ervaring,?
  • Author
ik heb me zelf een grote waldo plantenbak besteld waar ik deze ga in plaatsen, nu zijn hier uiteraard afwateringsgaten in , aangezien dit een vijverplant is , hoe kan ik er voor zorgen dat zonder ik er bewatering in voorzie, mijn grond toch zo vochtig mogelijk gaat blijven ( de bak krijgt alvast een plaatsje in de schaduw ! )
Je zult veel water moeten geven! Ik heb deze plant hier in de vijver staan en mijn ervaring is dat ze slecht groeit permanent in water! en dat woekeren valt wel mee!
  • Author

Je zult veel water moeten geven! Ik heb deze plant hier in de vijver staan en mijn ervaring is dat ze slecht groeit permanent in water! en dat woekeren valt wel mee!

ok, fijn alsnog een reactie te krijgen! ik heb ze ondertussen op een paar plaatsen al gewoon in de volle grond gezien, ik weet dat het een vijverplant is inderdaad! ik hoop ze alsnog aan de praat te krijgen, ze krijgen alvast een plaatsje in de schaduw hier