Jump to content

Featured Replies

Posted

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is een kamervaren (Areca) die een jaar of vijf in een pot staat over te zetten op hydrocultuur?

Zo ja, hoe doe ik dat?

Alvast mijn dank!

Dat kan maar je loopt het risico de plant hierdoor te verliezen als je hier geen ervaring mee hebt!
  • Author

Dank voor je reactie Batdah, ik heb alleen ervaring met jonge plantjes overzetten op hydro, maar niet met oudere planten. Als ik zou proberen de wortelkluit van mijn vijf jaar oude plant uit elkaar te peuteren en uit te spoelen is dat inderdaad einde oefening denk ik. Maar misschien is er een andere manier.

Waar ik aan dacht is de onderkant van de plastic binnenpot afsnijden en de plant net boven een laagje water ophangen. Vervolgens de plant in leven houden door de pot een tijdje spaarzaam water te geven. Zouden de onderste wortels dan misschien het laagje water eronder opzoeken?