Posted May 2, 20213 yr Hallo,Drie weken geleden (begin-midden april) hebben wij grasmatten laten leggen door een tuinaannemer. Elke dag hebben we de instructies van de tuinaannemer nauwkeurig gevolgd.Elke avond heb ik het gras een kwartier gesproeid. Het heeft in 3 weken nog niet geregend en de temperaturen schommelen tussen vriespunt ('s nachts) en 10 a 15°C (overdag).Nu merk ik op dat er kleurverschillen tevoorschijn komen in het gras (zie foto's). Wat doe ik verkeerd? Is dit nog te redden? De aannemer liet weten dat het speelgazon is. Heeft het kleurverschil hiermee te maken?Alvast bedankt voor het advies.Met vriendelijke groeten,Glen
May 2, 20213 yr Ik ben van mening dat je gras er prachtig uitziet! Menigeen zou dit graag zo willen...de verkleuringen zijn polletjes gras van een ander soort...ik zie dat ze in bloei staan...geef geregeld kunstmest met een hoog stikstofgehalte om het gras in conditie te houden en maai in de hoogste stand...binnenkort zie je dit niet meer..kleurverschil komt vaker voor bij pas gelegde zoden maar verdwijnt na verloop van tijd...