Jump to content

Featured Replies

Posted

Hoi!

Ik heb al wat zitten zoeken op Internet maar ik kan nergens een duidelijk antwoord op mijn vraag vinden...

Ik heb sinds kort een Philodendron Majesty in huis, maar toen ik hem binnenkreeg zag ik dat er wat

plakkerige druppels op de stengels van de plant zaten. Dus wel plakkerige druppels op de stengel, maar

niet op het blad. Daarom denk ik ook niet dat het guttatie is, omdat ik alleen lees dat dit uit het blad zelf komt.

Heb de plant ook gecontroleerd en het lijkt niet alsof er ongedierte in zit...

Is het normaal dat er plakkerige druppels op de stengels van de plant zitten?

Heb je een foto van de plant?
Philodendrons scheiden soms een plakerige vlieistof uit om mieren te loken. Hier zit glucose in wat de mieren heerlijk vinden. En in ruil beschermen de mieren de plant weer tegen ongedierten. Lijkt me dus niks aan de hand, tenzij je een plaag op je plant hebt oid.
  • 3 years later...

Ik heb precies hetzelfde op een andere Philodendron soort. Ook geen plaag kunnen ontdekken maar wel plakkerige stengels?

20240723_185139.jpg.2a5aee8ca332c36c4dc4c3bc6f623fe5.jpg' alt='20240723_185139.jpg.2a5aee8ca332c36c4dc4c3bc6f623fe5.jpg'>

20240723_185148.jpg.5bc4f9f427e676a8a641ff1ba429c4a6.jpg