Jump to content

Featured Replies

Posted
Hallo, ik zit al een best lange tijd de zoeken naar de juiste Bananenplant voor in me'n tuin en ik kwam uiteindelijk uit op de Musa Yunnanensis. Er is alleen 1 probleem, ik kan ze nergens als plant vinden! Wel als zaad, maar naar een tijdje zoeken blijkt dat niet zo makkelijk te zijn. Waar zou ik de Musa Yunnanensis als plant kunnen kopen?
  • 6 months later...

Er is inderdaad moeilijk aan te komen, ik heb eens even gekeken voor je. Ze was een tijdje te koop op Bol.com als plant, maar staat nu op 'niet leverbaar'. Toch maar zelf proberen op te kweken als je hem zo graag wilt hebben. Of kies een wel leverbare variant om te beginnen, want deze kun je ook niet in de winter buiten laten staan. Als je er een op de kop kunt tikken, zorg dan dat ze al een verhouting onderaan de stengel/stam vertoont, zodat je weet dat het een sterke plant is.

Ik vermoed dat er ook een forum voor musa / bananen-liefhebberd bestaat. Ook even voor je gekeken (uit nieuwsgierigheid, want ik kende er een Limburg die net als jij, heel veel moeite deed voor speciale bananen-bomen (2x per jaar 5 heel wat kilo's zware tonnen drie trappen omhoog/omlaag torsen in een rijtjeshuis). Dat platform is er inderdaad: http://palmvrienden.net/forums/viewforum.php?f=11

Groetjes,

Sjannie