Posted June 2, 20213 yr Beste lezers,Ik heb een week geleden een Monstera gekregen. Ik ben totaal onervaren met kamerplanten. Vandaag zag ik dat op de stam een aantal bruine plekken zitten. De plant staat nog recht overeind maar hangt iets slapper dan een week geleden. Geen bladverlies en bladeren voelen vochtig aan. Ik heb de wortels en grond bekeken. Bijna alle wortels zien er wit uit, grond is was nog voor ongeveer 1/3 vochtig. Ik had gisteren de plant nog water gegeven. Maar tot zover ik kan zien zijn twee wortels wat bruiner. Een van die twee wortels heeft vertakkingen met wat naar mijn ogen lijkt afgestorven wortels.Wat is er aan de hand, als er wat is? En als er iets aan de hand is; wat kan ik er aan doen en eventuele tips? De plant moest toch al overpot worden. Misschien ben ik aan het overreageren. Maar better safe than sorry.Richard
June 2, 20213 yr Ik zie niets abnormaals...de beschadiging lijkt mechanisch..de wortels zien er goed uit...geef goed water net na verpotten en gebruik een pot met afwateringsgaten en druk de grond niet te vast aan dan zal het wel goedkomen.