Jump to content

Featured Replies

Posted

Hi!

In mijn tuin heb ik nu zo'n 3 jaar lavendel die het altijd hartstikke goed doet. Goed snoeien (2x per jaar) en verder goed verzorgd. Nu ben ik bang dat we hem te kort hebben gesnoeid, een aantal planten groeit namelijk mondjesmaat en niet vanuit de kern uit. We vermoeden dus dat de lavendel verhout is. Wat kunnen wij nu het beste doen met de stukken hout? Eruit halen of gewoon laten zitten voor volgend jaar? (in de bijlage is een tweetal foto's te vinden van de lavendel)

Dan nog een vraag over recent door ons geplante lavendel. Zo'n drie weken geleden hebben we lavendel gepoot. Een groot deel doet het heel goed maar een ander deel doet het ook gewoon niet en hangt er helemaal slap bij. We vermoeden dat we teveel water hebben gegeven, want daar kunnen ze blijkbaar ook niet tegen. Ze staan gewoon in de potgrond. Wat kunnen we het beste doen met de planten die slap hangen?

Alvast bedankt voor jullie input!!

IMG_20210610_210506932.jpg.0769005327ff31aec4790dedcb42599a.jpg

IMG_20210610_210514476.jpg.3d140e94fb32726697639895e6f08ac3.jpg

Goedemorgen,

Ik zou inderdaad het dode hout eruit knippen en goed water blijven geven. Potgrond is niet altijd een goede vocht vast houdende grond, dus de plant verbruikt wat en de rest zakt weg. Het probleem van dan verpieteren is dat voor dat de Lavendel dan weer vocht op pakt duurt erg lang en wat een langzame groei geeft!

Succes!

Groet

Edwin Westerhuis

www.treestore.nl