Posted June 13, 20213 yr Hallo,Ik ben nieuw hier. Ik zit met een vergaande voortuin waar ik graag wat aan wil doen, maar ik ben een leek op dit gebied. De grond is erg droog en vol onkruid (zoals je bij de buurman links ziet). De vorige eigenaar heeft besloten 2 grote vlinderstruiken en 2 bomen te plaatsen op deze kleine oppervlak, wat ik zeer storend vind. Veels te vol en te druk. Ik wil een manier vinden om deze struiken en bomen te verwijderen. Maar dan zit ik nog met de grond; ik wil graag mooie bloemen en planten plaatsen uiteindelijk, zodat het huis wat uitnodigender is. Alleen de grond lijkt zo dood. Het is erg stoffig. Moet hier nog iets aan gedaan worden alvorens ik overstap op het planten? Het slingerpaadje vind ik wel leuk.Ik hoor graag wat goede adviezen en ideeën!
June 17, 20213 yr Het slingerpaadje is zeker leuk. Lekker speels en toch direct naar de voordeur toe. De boom afzagen tot de stobbe net onder het grondoppervlakte ligt. Beter zou zijn hem helemaal weg te halen, maar soms heb je de hulpmiddelen niet. Eventueel wortels kun je later weg zagen als je een plant neer zet. De stobbe kun je gaten inboren en insmeren als de boom toch weer gaat uitlopen. De grond kun je laten testen, dan weet je precies wat je nodig hebt. Doe je dit niet, dan gaten graven en goede grond hierin doen. In het najaar het blad laten liggen om de grond rijk aan voeding te voorzien. Succes.Groene groet Plantadvieswww.plantadvies.com