Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik heb petunia's gekocht en nu zit er één bij waar de knoppen aan het eind krom trekken, er komt dan een heel klein bloemetje uit. Niet zoals de anderen. Wat kan

dat zijn.

Plaats een foto! dat zegt meer....
  • Author

Heb gisteren plant uit de bak gehaald (bang dat de andere planten het misschien ook konden krijgen) en alle knoppen er uitgehaald, hahahaha nu afwachten wat er gebeurt dan kan ik foto maken.

Had natuurlijk direct foto moeten maken.

Dom van mij.

Kon op internet niks vinden en in de winkel wisten ze het niet.

• Author

Heb nu foto's gemaakt. Zoals je kunt zien planten zijn tegelijk gekocht de witte stippen horen erin.

Alhoewel het wel steeds minder worden.

Heb de plant verpot maar de knoppen blijven armetierig

20210627_140856.jpg.cffe8db1aa7eee92f6969a743d1d9b97.jpg

20210627_140838.jpg.3644aa3516fd8407a511cb26f4d479e9.jpg

20210627_140909.jpg.001882d8aa89e7dc197f7b2756019f58.jpg

Dank voor de reactie-----de tegenwoordig gemanipuleerde Petunia cultivars (van vooral Selecta One uit Duitsland) die met de zg sterren in de bloem ik meen de " CIRCUS SKY" cultivar een hele nieuwe introductie (ik vindt het meer schimmelvlekken maar dat is persoonlijk ;) ) zijn natuurlijk gemanipuleerd in de sterkste zin van het woord. Ik denk dat de plant ergens een virus heeft opgelopen vandaar de misvormde bloemen....

Ik persoonlijk zou de plant weggooien en de pot ontsmetten of ook weggooien en ook het gereedschap of je handen ontsmetten als je de planten opschoont!

Ik kan je meedelen dat dit niet meer goed komt!

Zorg dat je schoon werkt en voorzie de planten van voldoende voeding om de groei erin te houden en controleer op ongedierte en onkruiden(dat zijn de ziekte verspreiders) meer kun je niet doen..

https://www.selecta-one.com/nl/assortiment/

• Author
Dank je wel voor de reactie ben zwaar onder de indruk. En zal het advies opvolgen.👍